ჩინურ ბრენდებს რუსული საავტომობილო ბაზრის თითქმის მესამედი უკავია, წერს Reuters. სააგენტოს მონაცემები აჩვენებს, რომ ეს სექტორი, ყველა სხვაზე მეტად, გვიჩვენებს ჩინეთის ზრდას დასავლური კომპანიების ბაზრიდან გასვლის შემდეგ.

ახალი სამგზავრო მანქანების გაყიდვები თითქმის 61%-ით დაეცა წლიურად, რადგან დასავლეთის სანქციები ზღუდავს რუსეთის წვდომას ზოგიერთ მასალზე, ხოლო მოთხოვნის ვარდნა და მაღალი ფასები კიდევ უფრო ზღუდავს სექტორს.

ამავდროულად, ჩინური სამგზავრო მანქანების, განსაკუთრებით Haval-ის, Chery-ის და Geely-ს გაყიდვები ნოემბერში 16,138 ერთეულამდე გაიზარდა, თითქმის გაორმაგდა, ხოლო ბაზრის წილმა 31,3%-ს მიაღწია.

ფაქტობრივად, ბაზარი დაყოფილია რუსეთისა და ჩინეთის საავტომობილო ინდუსტრიებს შორის, თქვა რუსმა საავტომობილო ანალიტიკოსმა ვლადიმერ ბესპალოვმა.

რუსული მანქანები აკმაყოფილებენ მოთხოვნას დაბალ ფასებში - დაახლოებით 1,5 მილიონ რუბლამდე ($23,961), ხოლო ჩინური მანქანები ასევე იკავებენ დასავლურ ფასებს 2,5 მილიონ რუბლზე ზემოთ.

დასავლური ავტომწარმოებლების უმეტესობამ, რომლებიც 2000-იანი წლების დასაწყისში რუსეთში ქარხნების აშენების დაწყების შემდეგ ეჯიბრებოდნენ რუსებს ბაზრის წილის მოსაპოვებლად, თავიანთი მოღვაწეობა მას შემდეგ შეაჩერეს, რაც რუსეთი უკრაინაში შეიჭრა.

მაისის შუა რიცხვებში ფრანგული Renault-ის რუსული აქტივები გადაეცა მოსკოვის სახელმწიფოსა და მთავრობას. მოსკოვის მერმა სერგეი სობიანინმა განაცხადა, რომ ქარხანა განაახლებს ავტომობილების წარმოებას Moskvich-ის ბრენდით. გასული წლის ბოლოს, კომპანიამ რუსული ბიზნესი 2,4 მილიარდ დოლარად შეაფასა.

Toyota Motor Corporation-ის ავტომწარმოებლის რუსული განყოფილება მთლიანად აჩერებს მანქანების წარმოებას სანკტ-პეტერბურგში მდებარე ქარხანაში. გადაწყვეტილება დაკავშირებულია რუსეთის ფედერაციისთვის კომპონენტების მიწოდების აღდგენის შეუძლებლობასთან.

იაპონურმა ავტომწარმოებელმა Nissan Motor Co-მ ცოტა ხნის წინ გამოაცხადა, რომ თავის ბიზნესს რუსეთში გადასცემს სახელმწიფო საკუთრებაში არსებულ კომპანიას 1 ევროდ, რის შედეგადაც დაახლოებით 687 მილიონი დოლარის ზარალი იქნება. შეთანხმება მოიცავს Nissan-ის წარმოებასა და კვლევით ობიექტებს სანკტ-პეტერბურგში, ასევე მარკეტინგის ცენტრს მოსკოვში.

Mitsubishi Motors Corp. ასევე განიხილავს რუსეთიდან გასვლას. სამხრეთ კორეის კორპორაცია Kia ხედავს არასტაბილურობის ზრდას რუსეთში უკრაინის ომის გამო და, უარეს შემთხვევაში, შეიძლება მთლიანად დახუროს თავისი ბიზნესი, განაცხადა მისმა ერთ-ერთმა ლიდერმა, წერს Bloomberg.

ოქტომბრის ბოლოს გერმანულმა ავტომწარმოებელმა Mercedes-Benz-მა გამოაცხადა, რომ ტოვებს რუსეთის ბაზრებს და ყიდის თავისი შვილობილი კომპანიების აქციებს ადგილობრივ ინვესტორზე.

ნოემბერში Mazda-მ თავისი წილი Mazda Sollers Manufacturing Rus-ში (MSMR) მიჰყიდა რუსულ კომპანია Sollers-ს. ადრე იქ იწარმოებოდა იაპონური მანქანები.