ასეთი სათაურით  სტატიას უნგრული პორტალი index აქვეყნებს.

ევროპარლამენტში წარდგენილია რეზოლუციის პროექტი, რომელიც კითხვის ნიშნის ქვეშ აყენებს, შეძლებს თუ არა უნგრეთი ევროკავშირის თავმჯდომარეობას 2024 წელს. პროექტზე კენჭისყრას არ ექნება სამართლებრივი შედეგები, მაგრამ ეს საქმე პოლიტიკურ გზავნილს შეიცავს, - წერს პორტალი. 

„რეზოლუციის პროექტი ევროპარლამენტის პოლიტიკური აზრია, ის არ არის სავალდებულო წევრი ქვეყნებისა და ინსტიტუციური სისტემის სხვა წევრებისთვის, მათ შორის ევროკომისიისა და ევროკავშირის საბჭოსთვის" - ამბობს დუნაის ინსტიტუტის კომუნიკაციებისა და საგარეო საქმეთა დეპარტამენტის ხელმძღვანელი, საჯარო სამსახურის ეროვნული უნივერსიტეტის მკვლევარი ბენც აკოშ გატი და მიუთითებს, რომ წევრი ქვეყნისთვის ექვსთვიანი ვადით ევროკავშირის საბჭოს თავმჯდომარეობის უფლების ჩამორთმევის პრეცედენტი არ არსებობს.

თანამიმდევრულ თავმჯდომარეობას ქვეყნები წარმატებით მაშინაც კი ართმევენ თავს, როდესაც ქვეყანაში სამთავრობო კრიზისია, - ამბობს ბენც აკოშ გატი და მაგალითად 2009 წლის ჩეხეთის და 2010 წელს ბელგიის თავმჯდომარეობის შემთხვევები მოჰყავს. 

მკვლევრის თქმით, ევროპარლამენტი ამ ნაბიჯზე პოლიტიკური ზეწოლის მოხდენის მიზნით წავიდა და ეს, იმ პოლიტიკიდან გამომდინარე, რასაც ევროპარლამენტის უმრავლესობა ატარებს 2019 წლიდან, მოსალოდნელი იყო.  

რეზოლუციის ამჟამინდელ პროექტში ნათქვამია, რომ უნგრეთი არ სცემს პატივს ევროკავშირის კანონს და ევროკავშირის ღირებულებებს. ეს განცხადება კეთდება მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენი ქვეყნის წინააღმდეგ არცერთი სასამართლო სასამართლო პროცესი ოფიციალურად არ დასრულებულა. ასევე მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ, რომ თავმჯდომარეობებს შორის უწყვეტობის მიზნით სამ თანმიმდევრულ წევრ სახელმწიფოს შორის (ესპანეთი, ბელგია და უნგრეთი) არის კოორდინაცია და „საკითხავია, თუ ჯაჭვის ერთი რგოლი მოიხსნება, როგორ იმუშავებს სისტემა?“. გარდა ამისა, არის კიდევ ერთი ჰიპოთეტური კითხვა: უნგრეთს რომ წაერთვას ეს შესაძლებლობა, ვინ დაიკავებს მის ადგილს? (უნგრეთის შემდეგ თავმჯდომარეობა პოლონეთს უწევს და როგორც პოლონური პრესა წერს, ევროპარლამენტებს პოლონეთის მიმართაც მსგავსი პრეტენზიები აქვთ და არაა გამორიცხული, მათ წინააღმდეგაც იგივე მოიმოქმედონ - „აიპრესი"). მნიშვნელოვანი ვიცოდეთ რომ თავმჯდომარეობა არ არის მხოლოდ პოლიტიკური ამოცანა. ამ ფუნქციის შესრულებისთვის მნიშვნელოვანი ბიუროკრატიული მომზადებაა საჭირო. დაინტერესებული ქვეყანა არა მხოლოდ წინასწარ ემზადება, არამედ მნიშვნელოვან რესურსებს ხარჯავს და თავმჯდომარეობას წევრი ქვეყანა ერთ საათში ვერ აიღებს თავის თავზე, - დასძენს ბენც აკოშ გატი.

უნგრეთის იუსტიციის მინისტრი იუდით ვარგა ამბობს, რომ ევროკავშირის თავმჯდომარეობა არა უფლება, არამედ მოვალეობაა. უნგრეთი არის ევროკავშირის სრულუფლებიანი წევრი, რომელმაც კარგ პროგრესი აქვს  ვაღწევთ ევროკავშირის თავმჯდომარეობისთვის მზადებაში და სურს დღის წესრიგში შეიტანოს ისეთი მნიშვნელოვანი თემები, რომლებიც არ არის სასურველი იმიგრაციის მომხრეთათვის, იყოს მსჯელობა ევროპის დემოგრაფიული გამოწვევებზე და ოჯახურ პოლიტიკაზე. 

ამასთან ერთად,  ჩვენ ასევე გვაქვს პრიორიტეტი, რომლის შიშიც ევროპარლამენტს შეუძლია: ჩვენ გვინდა გავაძლიეროთ კანონის უზენაესობის გამოძიების სისტემა ევროკავშირის ინსტიტუტებზე. კანონის უზენაესობის ხელშეკრულებების დებულებები ვრცელდება გაერთიანებაზე და მის ინსტიტუტებზეც“.

იუსტიციის მინისტრმა აღნიშნა, „მაგრამ ჩვენ ასევე გვაქვს პრიორიტეტი, რომლის შიშიც ევროპარლამენტს აქვს: ჩვენ გვინდა გავაძლიეროთ კანონის უზენაესობის გამოძიების სისტემა ევროკავშირის ინსტიტუტებზე. კანონის უზენაესობის ხელშეკრულებების დებულებები გაერთიანებაზე და მის ინსტიტუტებზეც აგრეთვე ვრცელდება“.

„ევროპარლამენტი არ სცემს პატივს არც დემოკრატიას და არც კანონის უზენაესობას", რადგან მას სურს მიიღოს რეზოლუცია, „რომელიც აშკარად ეწინააღმდეგება ევროკავშირის ხელშეკრულებებს", - დასძინა უნგრეთის იუსტიციის მინისტრმა.