მას შემდეგ, რაც კონტეინერების სატვირთო გემი, ბალტიმორის ხიდს შეეჯახა, აქტიურად დაიწყო იმაზე საუბარი, თუ რა სავალალო მდგომარეობაშია ხიდები ამერიკაში. როგორც საქმის ექსპერტები ამბობენ, ეს ფაქტი მოწმობს იმას, რომ ამერიკის 600 000-ზე მეტი ხიდიდან ბევრი უსაფრთხო არ არის. ამის შესახებ CNN წერს.
ეს ხიდი 47 წლის განმავლობაში იდგა და ამ ხნის განმავლობაში, იგი არასდროს შერყეულა ისე, რომ ვინმეს მის ჩამონგრევაზე დაფიქრებულიყო. მაგრამ, როდესაც ეს სატვირთო გემი, რომელიც 100 000 ტონაზე მეტს იწონიდა, მას დაეჯახა, ხიდი ერთ წუთზე ნაკლებ დროში ჩამოინგრა. მიუხედავად იმისა, რომ ასეთი კატასტროფული ნგრევა შესაძლოა, სრულიად პროგნოზირებადი არ ყოფილიყო, შეჯახების შედეგად ხიდის ჩამონგრევა მთლად გაუგონარი არ არის და ამის თავიდან აცილებაც შესაძლებელი იყო.
Key Bridge-ის უსაფრთხოების ბოლოდროინდელმა ფედერალურმა ინსპექტირებამ დაადგინა, რომ ის "დამაკმაყოფილებელ" მდგომარეობაში იყო და მერილენდის გუბერნატორმა თქვა, რომ ხიდი "სრულად შეესაბამებოდა დადგენილ მოთხოვნებს". მაგრამ, აშშ-ში ათასობით ხიდი ცუდ მდგომარეობაშია.
ამერიკის სამოქალაქო ინჟინერთა საზოგადოებისა და ფედერალური მთავრობის მონაცემებით, ამერიკაში 46000 ხიდს დაძველებული კონსტრუქცია აქვს და "ცუდ" მდგომარეობაშია, ხოლო 17000-ს ერთი დარტყმის შედეგად ჩამონგრევის საფრთხე ემუქრება.
ექსტრემალური ამინდი, მძიმე სატვირთო მანქანები და კიდევ უფრო დიდი სატვირთო კონტეინერის გემების შეჯახება მნიშვნელოვან რისკებს უქმნის აშშ-ს ხიდებს, ამბობენ ინჟინრები და ინფრასტრუქტურის სხვა ექსპერტები.
შტატები აშშ-ს საავტომობილო გზების ხიდებს მინიმუმ ორ წელიწადში ერთხელ ამოწმებენ და მათ "კარგ", "დამაკმაყოფილებელ" ან "ცუდ" სტატუსს ანიჭებენ.
ამერიკის სამოქალაქო ინჟინერთა საზოგადოების უახლესი ინფრასტრუქტურის მოხსენების მიხედვით, რომელიც 2021 წელს გამოქვეყნდა, შეერთებული შტატების მასშტაბით, 617,000 ხიდიდან დაახლოებით 46,100, ანუ ყველა ხიდის 7,5% ცუდ მდგომარეობაშია.
მიუხედავად იმისა, რომ სტრუქტურულად დეფიციტური ხიდები არსებითად სახიფათო არ არის, მათ შესანარჩუნებლად მნიშვნელოვანი ინვესტიციებია საჭირო.
სასიხარულო ამბავი ის არის, რომ ჯგუფის ცნობით, ბოლო წლებში სტრუქტურულად დეფიციტური ხიდების რაოდენობა შემცირდა. მაგრამ, ცუდი ამბავი ის არის, რომ გაუმჯობესებაზე დახარჯული ტემპი შენელდა. ბოლოდროინდელი შეფასებით, ქვეყნის ხიდების შეკეთება 125 მილიარდი დოლარი დაჯდა.
1,2 ტრილიონი დოლარის ღირებულების ფედერალური ინფრასტრუქტურის კანონი, რომელიც 2021 წელს იქნა მიღებული და გზების, ხიდებისა და ძირითადი ინფრასტრუქტურული პროექტებისთვის 110 მილიარდი დოლარის გამოყოფას გულისხმობს, შეიძლება ზოგიერთ ხიდს გაუმჯობესებაში დაეხმაროს.