ოქტომბერი მთელ მსოფლიოში ძუძუს კიბოს შესახებ ცნობიერების ამაღლების თვედ აღინიშნება. როგორც ყოველ წელს, სექტემბრის ბოლო დღეს, ეიფელის კოშკი ვარდისფრად განათდა, რათა შეეხსენებინა ხალხისთვის, რომ ადრეული გამოვლენა შეიძლება... თუმცა, „ვარდისფერი ოქტომბრის“ კამპანია უბრალოდ განათებასა და სიმბოლოებზე მეტია; ეს, უპირველეს ყოვლისა, გამოწვევაა, რათა გაიაროთ ტესტი, გამოიჩინეთ მზრუნველობა და იყოთ იმდენად მამაცი, რომ არ დახუჭოთ თვალები.
ჩეხეთში ყოველწლიურად 7000-ზე მეტ ქალს უსვამენ ძუძუს კიბოს დიაგნოზს. 45 წელს გადაცილებულ ქალებს ყოველ ორ წელიწადში ერთხელ მამოგრაფიის უფასოდ ჩატარების საშუალება აქვთ. თუმცა, ქალების მესამედზე მეტი რეგულარულად არ გადის სკრინინგს.
„ჩვენ გვაქვს ევროპაში სკრინინგ ცენტრების ერთ-ერთი ყველაზე მჭიდრო ქსელი - სამოცდაათზე მეტი. და მაინც, ქალები ხშირად არ მოდიან. მათ ეშინიათ ტკივილის, რადიაციის ან სჯერათ, რომ ულტრაბგერითი გამოკვლევა საკმარისია. მაგრამ ეს სიმართლეს არ შეესაბამება. ერთადერთი ჭეშმარიტად პრევენციული მეთოდი მამოგრაფიაა“, - განმარტავს რეჯინა შიროვა, Mammacenter-ის მთავარი ექიმი.
ცნობიერების ამაღლების კამპანიაში მთელი ჩეხეთის მონაწილეობს კამპანიაში. ზლინში (ისტორიული ქალაქი ჩეხეთის აღმოსავლეთში, მორავიაში - „აიპრესი“), ოქტომბრის განმავლობაში, ვარდისფრად იქნება განათებული ზლინის უნივერმაღი და თეატრი.
დედაქალაქში, პრაღის ქალაქის ტურიზმის საბჭომ დაიწყო ვარდისფერი სამკერდე ნიშნების გაყიდვა, რომლებიც არქიტექტორ იაროსლავ ოტრუბას მიერ შექმნილი ცნობილი პრაღის მეტროს ფილების მინიატურების ფორმისაა, მეტსახელად „მკერდი“ და „ანტიმკერდი“.
გაყიდვიდან შემოსული თანხა გადაირიცხება „მკერდის კიბოთი დაავადებული ქალების ალიანსში“, ორგანიზაციაში, რომელსაც დიდი ისტორია აქვს პაციენტებისა და მათი ოჯახების დახმარებასა და პრევენციის შესახებ ცნობიერების ამაღლებაში.